Telefon:
504 438 009
Adres:
Łódź, Polska
E-mail:
hello@pzprojekt.pl

pzprojekt.pl

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych

Jest kilka prawdopodobnych przyczyn dla których tu jesteś, jednak niezależnie od przyczyny cel jest jeden … chcesz więcej! Więcej klientów, więcej sprzedaży, więcej zysku itd. Skoro tu jesteś to wiesz, że do osiągnięcia tego celu najlepszym narzędziem jest wyszukiwarka Google, a dokładniej zajmowanie w niej wysokich pozycji. Aby tak się stało konieczne jest przeprowadzenie:

  • Audytu strony
  • Analizy konkurencji
  • Analizy słów kluczowych
  • Optymalizacji
  • Zaawansowanych działań SEO (pozycjonowania)

Zadzwoń

504 438 009

Napisz

hello@pzprojekt.pl

Formularz kontaktowy

Skorzystaj z poniższego formularza kontaktowego. Uzupełnij podstawowe dane i opisz czego potrzebujesz. Na Twoją wiadomość odpowiemy najszybciej jak to możliwe.

    Chcesz poprawić widoczność swojej strony lub sklepu w wynikach Google? Skontaktuj się z nami!

    Czym jest pozycjonowanie stron i dlaczego jest tak ważne?

    Samo to, że strona internetowa istnieje gdzieś w sieci, nie wystarczy, żeby osiągnęła swój cel. Trzeba ją jeszcze umiejętnie wypromować. Pozycjonowanie stron internetowych to sposób dopracowywany przez nas od lat – poza ogólną wiedzą, mamy olbrzymie doświadczenie, które pozwala nam myśleć o pozycjonowaniu szerzej niż innym.

    Pozycjonowanie stron internetowych bywa definiowane jako próba kształtowania wyników w Google i to oczywiście prawda, ale jest to raptem jeden z wielu aspektów. Poza tym umiejętne pozycjonowanie pozwala na zwiększenie rozpoznawalności, budowę renomy i eksperckiego wizerunku, dotarcie bezpośrednio do zainteresowanych klientów i bezpośrednią promocję.

    Dlaczego właśnie pozycjonowanie często jest uznawane za najważniejszą metodę promocji? Przede wszystkim dlatego, że przy względnie niskim koszcie pozwala osiągnąć imponujące rezultaty. Zawsze masz też kontrolę nad całym procesem, a to z kolei pozwala na dynamiczne kontrowanie posunięć konkurencji.

    Jak pozycjonować, żeby widzieć efekty?

    Dla wielu osób pozycjonowanie wciąż ogranicza się do agresywnego linkowania. Ta strategia w najlepszym przypadku jest nieskuteczna, a w gorszym – szkodliwa. Odpowiedzialne i skuteczne pozycjonowanie przebiega zupełnie inaczej.

    Audyt SEO

    Nie można działać, nie mając przygotowanej strony internetowej. Na początek zawsze sprawdzamy, czy strona jest zoptymalizowana, jakie są jej mocne, a jakie słabe aspekty. Badamy strukturę strony, to, w jakim zakresie treść jest dopracowana pod kątem planowanej kampanii SEO, weryfikujemy, czy oprogramowanie jest odpowiednio skonfigurowane i czy sam skrypt jest już zoptymalizowany w taki sposób, żeby poprawić efektywność kampanii.

    Optymalizacja SEO

    Kiedy wiemy, co nie działa idealnie na stronie, możemy to poprawić. Często będą to zmiany kosmetyczne lub wręcz niewidoczne od frontu, ale bardzo pomocne w kampanii. W przypadku starszych stron zakres prac optymalizacyjnych może być jednak zdecydowanie bardziej rozbudowany.

    Poprawa UX

    Niektóre elementy UX mogą w niewielkim stopniu wpływać na łatwość pozycjonowania, ale przede wszystkim warto zająć się korektą w tym zakresie dlatego, że od przyciągnięcia użytkownika do złożenia zamówienia to właśnie szeroko rozumiany UX jest sprawą kluczową. Nie ma większego sensu pozycjonowanie strony, która nie jest zaprojektowana w sposób, który przypadnie internautom do gustu.

    Linkbuilding

    Dopiero na tym etapie zabierzemy się za zdobywanie linków. To, co kiedyś było sednem SEO, dziś jest ważnym elementem, ale otoczonym działaniami pomocniczymi. Tworzymy skuteczne strategie linkbuildingu, które ze wszech miar odpowiadają specyfice konkretnej strony: jej wiekowi, objętości, branży itd.

    Opieka merytoryczna

    Pozycjonowanie wymaga stałego dopływu świeżych treści. Zajmiemy się tym w imię wyższej skuteczności. Będziemy w stanie stale dostarczać choćby ciekawą treść na blog firmowy, co pozwoli pozyskać jeszcze więcej wejść organicznych i rozszerzyć zakres działań pozycjonerskich.

    Analiza wyników

    Pozycjonowanie to niezwykle dynamiczna metoda promocji stron. Aktualne informacje o postępach i efektach pozwalają lepiej zaplanować budżet i działać tak, żeby każda złotówka przyniosła maksymalne korzyści. Analiza wyników jest więc ważna nie tylko po zakończeniu kampanii – sprawdzamy je również w trakcie, żeby móc szybko reagować na wszystkie zmiany.

    Pozycjonowanie sklepów internetowych

    Sklepy internetowe wymagają szczególnej uwagi. Bardzo ważne z punktu widzenia ich opłacalności jest prawidłowe pozycjonowanie – jest ono zdecydowanie trudniejsze od pozycjonowania stron internetowych, choć przecież ogólne założenia są w zasadzie identyczne.

    Co można zyskać, dobrze pozycjonując sklep internetowy?

    Pozycjonowanie sklepów internetowych jest istotne z co najmniej kilku powodów. Podstawowym jest oczywiście możliwość prezentacji wyżej na liście wyników wyszukiwania w Google. Profesjonalne pozycjonowanie daje jednak znacznie więcej korzyści.

    • Pozycjonowanie sklepów internetowych buduje pozytywny wizerunek sklepu, co przekłada się na renomę i możliwość dotarcia do ostrożniejszych klientów.
    • Wiele linków pozyskanych w ramach kampanii może wręcz zwiększać ruch w sposób bezpośredni, co różnicuje kanały dostępu i sprawia, że sklep jest odporniejszy na wahania pozycji w Google.
    • Odpowiedzialne pozycjonowanie sklepów internetowych pozwala tworzyć skomplikowane wzorce sprzedaży, skupiające się na różnych produktach, grupach produktów i celowaniu ich do odpowiedniej grupy klientów.

    Jak pozycjonować sklepy internetowe?

    W przypadku sklepów internetowych etapy pozycjonowania są podobne do tych, jakie pojawiają się przy kampaniach dla sklepów. Różnica polega na tym, że jeśli chodzi o sklepy, to tutaj błąd niekoniecznie oznacza konieczność zwiększenia budżetu – może się okazać, że przeoczone szczegóły sprawią, że kampania pozycjonerska w ogóle nie przyniesie efektu bez względu na budżet.

    Audyt

    Prace rozpoczynają się od audytu. To znaczy, że trzeba dokładnie przyjrzeć się sklepowi: systemowi, który go obsługuje, rozwiązaniom optymalizacyjnym, treściom, dotychczas przeprowadzonym działaniom i każdemu innemu detalowi, który może mieć wpływ na skuteczność późniejszej kampanii.

    Optymalizacja SEO sklepu internetowego

    Audyt wykonuje się po to, żeby wprowadzić pewne – drobne lub całkiem poważne – zmiany w sklepie. Mają one sprawić, że wszystkie później podejmowane działania będą przekładały się na lepiej widoczne efekty. Czasem będzie to zmiana treści w taki sposób, aby uwzględniały nowe słowa kluczowe, czasem modyfikacja działania skryptu, aby strona ładowała się szybciej – tutaj lista może być naprawdę długa.

    Modernizacja UX

    Czy UX wpływa bezpośrednio na wyniki pozycjonowania? Przeważnie nie, natomiast kiedy już uda się zaprosić klienta na stronę sklepu, to trzeba mieć pewność, że wszystko będzie działało idealnie. W pozycjonowaniu nie chodzi tylko o zwiększenie ilości odsłon – to się musi przełożyć na ilość i wartość zamówień, dlatego poprawę UX warto zrobić właśnie przed rozpoczęciem zdobywania linków.

    Linkbuilding

    Zdobywanie linków to główny element kampanii pozycjonerskiej. Brzmi to może łatwo, ale zaplanowanie skąd, kiedy i w jakiej formie linki powinny się pojawić, to całkiem rozległa dziedzina praktycznej wiedzy. Błędy popełnione na tym etapie skutkują w najlepszym razie zmarnotrawieniem sporej części budżetu.

    Badania skuteczności pozycjonowania

    Wyników działań pozycjonera nie ocenia się „na oko”. Trzeba prowadzić bieżące analizy o dość wysokim stopniu szczegółowości i podsumować kolejne etapy kampanii. Wszystko po to, żeby lepiej planować następny ruch i mieć jednoznaczne informacje na temat tego, jakie działania przyniosły pożądany skutek, a jakie niekoniecznie.

    Pozycjonowanie sklepu: co się tak naprawdę pozycjonuje?

    W przypadku prostych stron internetowych często można nie skupiać się na szczegółach: pozycjonowanie konkretnych podstron lub strony głównej da zbliżone efekty, ponieważ internauci będą mieli każdy element strony w zasięgu kilku kliknięć myszą. W sklepie tak to nie wygląda, dlatego kluczowe dla odniesienia sukcesu może być wybranie odpowiednich stron do pozycjonowania.

    • Stosunkowo rzadko pozycjonuje się stronę główną. Robi się to przede wszystkim ze względów wizerunkowych, ale jednocześnie sukces w tym zakresie dość trudno jest przekuć w konkretne zamówienia.
    • Można pozycjonować artykuły i informacje na blogu przy sklepie. To w miarę łatwe do zrobienia i pozwala przy umiejętnym zarządzaniu treścią na stronie przekierować użytkownika na strony produktów lub grup asortymentowych.
    • Najczęściej jednak pozycjonuje się grupy produktów lub pojedyncze produkty. Trudność polega na tym, że w dużym sklepie mogą być ich nawet setki tysięcy i po prostu nie na każdym polu da się wygrać z konkurencją. W mniejszych sklepach z kolei trzeba jeszcze lepiej dobierać frazy kluczowe.

    Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych oczywiście stanowi specyficzny miks wszystkich tych działań i dodatkowych elementów, które dobiera się zależnie od sklepu.

    Chcesz osiągnąć sukces? Pozycjonowanie sklepu internetowego zleć nam!

    Pozycjonowaniem sklepów internetowych zajmujemy się od dawna. Tworzymy kompleksowe i bardzo skuteczne strategie SEO dla małych i dużych sklepów z każdej branży. Odezwij się, jeśli wiesz, że klienci byliby zadowoleni z zakupów w Twoim sklepie: wskażemy im właściwą drogę. 

    Pozycjonowanie? Dobrze zlecić je specjalistom

    Pozycjonowanie stron internetowych to zdecydowanie więcej, niż zdobywanie linków, a już samo to jest dużo trudniejsze, niż się może wydawać. Żeby kampania przyniosła optymalne efekty, trzeba naprawdę sporego doświadczenia i rozległej wiedzy nie tylko z zakresu SEO, ale też budowy stron, zasad działania wyszukiwarek internetowych i innych dziedzin. Odpowiednie planowanie kampanii, wprowadzanie dynamicznych zmian w strategii działania, stałe monitorowanie wyników – jeśli zabraknie któregokolwiek z tych elementów, to efekty będą słabe albo nie będzie ich wcale.

    Pozycjonowanie warto zlecić specjalistom, którzy są w stanie zająć się tym zadaniem kompleksowo. Samodzielna promocja jest możliwa, ale wymaga mnóstwa czasu – lepiej będzie, jeśli poświęcisz go na to, co stanowi clue istnienia Twojej strony internetowej, a pozycjonowanie zostawisz nam.

    Szukasz specjalistów od pozycjonowania? Pomożemy w każdej sytuacji

    Zajmujemy się pozycjonowaniem stron prywatnych i firmowych, indywidualnie opracowujemy koncepcje i strategie, zawsze poświęcimy Ci tyle czasu, ile będzie trzeba. Nie działamy schematami i osiągamy doskonałe wyniki. Podpowiemy, co możesz zrobić, żeby reklamować się jeszcze skuteczniej, a pewnie w tym zakresie też będziemy w stanie udzielić konkretnego wsparcia. Bez względu na to, jaką stronę prowadzisz, jeśli chcesz ją wypromować, zgłoś się do nas, a na pewno się to uda. 

    Masz pytania? Skontaktuj się z nami!